Svenska politiker - okunniga eller skrämmande?

Hur tänker svenska politiker egentligen?
Senaste dagarna har man läst hur flera högt uppsatta svenska politiker har deltagit i olika demonstrationer mot Israels motattacker i Gaza. Det i sig har jag inga problem med, dom har ju rätt att uttrycka sina åsikter eller fiska efter väljare på det sätt som dom anser gynnar dom bäst. Problemet för mig består i att dom här politikerna står och håller protest-tal med banderoller framför sig där det står död åt judarna, död åt Israel osv. Att det dessutom bland annat hänger Hamas och Hezbollah flaggor runt politikerna som talar är ju inte direkt bättre det heller. På något möte tändes det eld på bland annat Israeliska flaggan. Om nu dom här politikerna ska hålla sina tal och ta ställning så tycker jag att dom som representater för en västerländsk demokrati omedelbart ska ta avstånd från dessa banderoller, flaggor och flaggbränningar. Men det är mig veteligen ingen som gjort detta ännu. Det hade varit rakt av dom att avbryta sitt tal och säga rakt ut typ, att om ni skanderar om död och förintelse eller bränner flaggor så avslutar jag mitt tal nu och går härifrån eller nåt liknande. Så frågan är om det bara är okunighet från politikernas sida om vilka flaggor som vajjar runt dom eller bryr dom sig helt enkelt inte. Det mest skrämmande är om dom verkligen vet om vad flaggorna representerar och väljer stolt att fortsätta hålla sina tal. Hamas och Hezbollah är terroristorganisationer som i stort sett större delen av världen valt att inte förhandla med oavsett hur dom har kommit till sina respektive maktpositioner. EU har också valt samma linje, vi är medlemmar i EU. Hur kommer det sig att vi inte ska följa dessa direktiv helt plötsligt i så fall?


http://sydsvenskan.se/varlden/article404958/Israel-vill-oka-trycket-pa-Hamas.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0